Lietuvos marinistikos žurnalistų klubasLietuvos marinistikos žurnalistų klubas
Vaikystėje visada svajojau apie jūrą ir svetimus kraštus. Svajonė išsipildė - sėdim su laive dirbančiu vietiniu Saidov ir grožimės ekvatoriaus saulėlydžiu - Žydrūnas Naujokas, jūrų kapitonas.
Albatroso paminklas Klaipėdoje - išplaukusiems ir negrįžusiems

Uostas vystomas dėl didesnio gylio

Beveik visos šiuo metu daromos ir ateityje numatytos investicijos Klaipėdos uoste bus iš esmės dėl didesnio gylio.

Netrukus bus pradėtos pertvarkyti ir 141 - 142 krantinės, kurias naudoja „Malkų įlankos terminalas“
Netrukus bus pradėtos pertvarkyti ir 141 - 142 krantinės, kurias naudoja „Malkų įlankos terminalas“ @ Vidmanto Matučio nuotr.

Keičiasi Malkų įlanka

 

Olandų kompanija „Van Oord Dredging and Marine Contractors B.V.“ jau baigė iki 14,5 metrų gilinti dalį Malkų įlankos už 8,9 mln. eurų. Uosto kapitonas Adomas Alekna pastebėjo, kad po šio gilinimo palengvėjo ir įplaukimas į Malkų įlanką, nes įplauka praplatėjo.

Iš viso į uosto gilinimą šiemet investuota 13,1 mln. eurų. Be Malkų įlankos dar gilinta prie „Begos“ krantinių, Centrinio Klaipėdos terminalo pirso.

Dar 23,7 mln. eurų šiemet jau skirta krantinėms rekonstruoti. Daugiausia rekonstruotos tos krantinėms prie kurių po Malkų įlankos gilinimo planuojami nauji gyliai.

Bene daugiausiai pinigų skirta toms krantinėms, kurias naudoja Klaipėdos konteinerių terminalas. Iš esmės baigiamos pertvarkyti 127 ir 128 krantinės (pirsas). Pabaigtuvės numatytos šį rudenį. Šiuo metu nedidelėmis atkarpomis, kad nestabdyti konteinerių krovos, vyksta ir 143 bei 143A krantinių pritaikymas naujiems gyliams. Sukalti nauji įlaidai, kurie tvirtinami prie senųjų krantinių užpilant tarpą tarp jų.

Malkų įlankoje šiuo metu vyksta ir 141 bei 142 krantinių paruošimas naujam 14,5 metrų gyliui.

Šių metų rudenį visiškai planuojama baigti Birių krovinių terminalo 105, 106 ir 113i krantinių pertvarkymą. Jos pertvarkytos dėl to, kad buvo senos, bet iš dalies ir dėl didesnio gylio.

Uoste vyksta ir kitų krantinių rekonstrukcijos, bet visos iš esmės dėl didesnio gylio ateityje. Netrukus prasidės Centrinio Klaipėdos terminalo naudojamo pirso ilginimas dėl didesnių laivų.

 

Artėja prie didžiausio projekto

 

Šiuo metu yra paskelbta Klaipėdos valstybinio jūrų uosto pietinio ir šiaurinio bangolaužių rekonstravimo ir dalies Kuršių nerijos šlaito tvirtinimo techninio projekto specifikacijos viešas svarstymas.

Manoma, kad šis projektas bus vienas iš didžiausių Klaipėdos uosto istorijoje.

Kaip teigė Uosto infrastuktūros direktorius ir laikinai generalinio direktoriaus pareigas einantis Vidmantas Paukštė, suma yra paskaičiuota, bet Uosto direkcija kol kas nepriėmė sprendimo jos viešinti.

Rugsėjį planuojama pradėti šio projekto viešojo pirkimo procedūras. Bus siekiama pritraukti dideles vakarų Europos uostų statybos kompanijas.

Planuojama, kad jei viskas vyktų sklandžiai kitų metų pradžioje būtų pasirašyta sutartis.

Šis projektas taip pat iš esmės yra susietas su nauju gyliu Klaipėdos uoste.

Sutvirtinus Kuršių nerijos šlaitą ir pertvarkius bangolaužius, bent pradžioje uostą iki 17 metrų būtų galima gilinti ties „Klaipėdos naftos“, „Krovinių terminalo“ ir Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO) krantinėmis. Dėl didesnio gylio čia jau atliekami ir tam tikri krantinių pertvarkymo darbai. Vyksta „Klaipėdos naftos“ naudojamų krantinių rekonstrukcija.

 

Uostui teks skolintis

 

Šiemet per I pusmetį dėl 6,7 proc. didesnės krovos uosto pajamos yra 4 proc. arba 1,3 mln. eurų didesnės nei pernai.

Už 2017 metų veiklą Uosto direkcija valstybei pervedė 22 mln. eurų, už 2018 metus - 28 mln. eurų. Ar gaus valstybė dividendus už 2019 metus? Klausimas kol kas atviras, nes viena ranka duodama dividendus, kita ranka Uosto direkcija bus priversta imti paskolas iš bankų.

Kol kas nėra tikslaus paskaičiavimo, kiek Uosto direkcijai reikės skolintis pinigų. Preliminariai manoma, kad teks skolintis apie 200 mln. eurų.

Ar protinga buvo, žinant apie artėjančią didelę uosto investicinę programą, atiduoti 50 mln. eurų valstybės biudžetui „pravalgymui“?

Uosto direkcijos ekonomikos ir finansų direktorius bei vyriausiasis finansininkas Martynas Armonaitis atsisakė tai komentuoti, teigdamas, kad tai esąs Uosto direkcijos savininko, o ją valdo Susisiekimo ministerija, sprendimas.

Anot M.Armonaičio, Uosto direkcijos skolinimosi galimybės yra geros, nes ji šiuo metu yra sumokėjusi visas anksčiau imtas paskolas. Taip pat ir skolinimosi sąlygos bankuose esančios palankios, palūkanos nesančios didelės.

Tačiau Lietuvos skolinimosi iš bankų patirtis vis tiek atrodo keistokai. Valstybėje pinigų vertė tarsi nevertinama. Daugybė iečių sulaužyta dėl to, kad per recesiją Lietuva skolinosi gerokai didesnėmis palūkanomis nei Latvija.

Uosto direkcijos atveju, valstybė išpumpuoja iš įmonės pinigus iš esmės sudarydama sąlygas, kad ši daugiau skolintųsi ir labiau „pamaitintų“ bankus.

Fotoreportažas
  • Uostas vystomas dėl didesnio gylio-Foto-nr-8353_8354.jpg
  • Uostas vystomas dėl didesnio gylio-Foto-nr-8353_8355.jpg
  • Uostas vystomas dėl didesnio gylio-Foto-nr-8353_8356.jpg
  • Uostas vystomas dėl didesnio gylio-Foto-nr-8353_8357.jpg
 
0
 
0

Pateikite papildomą informaciją susijusią su straipsniu "Uostas vystomas dėl didesnio gylio"

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.