Lietuvos marinistikos žurnalistų klubasLietuvos marinistikos žurnalistų klubas
Vaikystėje visada svajojau apie jūrą ir svetimus kraštus. Svajonė išsipildė - sėdim su laive dirbančiu vietiniu Saidov ir grožimės ekvatoriaus saulėlydžiu - Žydrūnas Naujokas, jūrų kapitonas.
Albatroso paminklas Klaipėdoje - išplaukusiems ir negrįžusiems

Uosto direkcija ir toliau investuos

Uosto direkcija antrus metus iš eilės savo pelno dalimi solidžiai papildė valstybės biudžetą.

2018 m. uoste užbaigtos rekonstruoti krantinės, kurios greitai atsipirko, nes ypač smarkiai padidino baltarusiškų trąšų krovą.
2018 m. uoste užbaigtos rekonstruoti krantinės, kurios greitai atsipirko, nes ypač smarkiai padidino baltarusiškų trąšų krovą. @ Vidmanto Matučio nuotr.

Fantastiniai 2018-ieji metai

 

Netgi didžiausias skeptikas negalėtų nuginčyti, kad 2018 metų Uosto direkcijos veiklos rezultatai buvo fantastiški. Krauta 46,6 mln. tonų krovinių arba 7,9 proc. daugiau nei 2017 metais. Gauta 63,7 mln. eurų pajamų arba 7 proc. daugiau nei 2017 m. Iš jų 56,22  mln. eurų arba 88 proc. sudarė pajamos iš rinkliavų, 7,37 mln. eurų arba 11,56 proc. - pajamos iš žemės nuomos.

Pelnas prieš apmokestinimą už 2018 metus siekė 34,6 mln. eurų arba 9 proc. daugiau nei 2017 m. Ir visi šie rodikliai pasiekti 2018 m. buvo rekordiniai.

Šie duomenys yra oficialūs iš Uosto direkcijos 2018 m. veiklos ataskaitos, kurią analizavo net keli nepriklausomi auditoriai. Dėl Uosto direkcijos 2018 m. veiklos ataskaitos nebuvo gauta jokių pastabų. Jai vienbalsiai pritarė Uosto direkcijos valdybos nariai.

Iš Uosto direkcijos 2018 m. veiklos į valstybės biudžetą pervesta 28 mln. eurų (90,4 proc. dalis nuo paskirstyto pelno). Pernai Uosto direkcija į valstybės biudžetą pervedė 22,33 mln. eurų - 70 proc. nuo paskirstytojo pelno.

 

Investicijų vykdymas 120 proc.

 

Uosto direkcija 2018 m. pabaigoje valdė net 588,83 mln. eurų vertės turtą. Iš jo ilgalaikio turto (krantinės, uosto infrastruktūra) dalis siekė 529 mln. eurų vertę.

Įvairios uosto eksploatavimo išlaidos 2018 m. siekė 4,4 mln. eurų. Iš jų uosto akvatorijos valymas 1,4 mln. eurų, privažiavimo kelių per miestą tvarkymas 1,6 mln. eurų, krantinių priežiūrai - 484 tūkst. eurų, kitos uosto eksploatavimo išlaidos siekė 932 tūkst. eurų.

Uosto direkcijos infrastruktūros direktorius, laikinai einantis generalinio direktoriaus pareigas Vidmantas Paukštė, teigė, kad 2018 m. į uosto infrastruktūrą buvo investuota 38 mln. eurų be PVM. Tai buvo 11 mln. eurų daugiau nei 2017 m.

Pernai investicijos buvo įvykdytos net 120 proc., nes užbaigti kai kurie 2017 m. projektai ir atlikta dalis projektų anksčiau laiko. Tokio ar netgi 100-tinio investicijų vykdymo iki šios Uosto direkcijoje nėra buvę.

Arvydo Vaitkaus vadovavimo uostui laikotarpis išsiskyrė tuo, kad nebeliko iki tol buvusių dejonių, kad vienam ar kitam projektui trūksta pinigų

 

Sudėlioti veiklos planai

 

Ypač sėkmingai Uosto direkcija pradėjo šiuos metus. Per du mėnesius krauta 7,9 mln. tonų krovinių. Augimas siekia 8,8 proc. Krovos augimas fiksuotas visose srityse, išskyrus naftos produktus. Pagal 640 tūkst. tonų dviejų mėnesių krovos augimą Klaipėdos uostas aplenkė netgi didžiausią Rusijos Ust Lugos uostą (+591 tūkst. t), bet nusileido Latvijos Ventspilio uostui, kur dėl plūstelėjusių rusiškų anglių augimas per 1,2 mln. tonų.

Anot V.Paukštės, šiais metais Klaipėdos uostas planuoja 48 mln. eurų investicijas. Bene didžiausiais šiuo metu uoste vykdomas projektas yra Malkų įlankos I etapo gilinimas. Jis vyksta ypač sėkmingai. Darbus nuo praėjusių metų lapkričio atliekanti olandų kompanija „Van Oord Dredging and Marine Contractors B.V.“ jau iškasė per 1,3 mln. kubinių metrų grunto. Tikimasi, kad gilinimas bus baigtas beveik pusmečiu anksčiau nei numatyta. Artimiausiu metu Uosto direkcija rengiasi skelbti Malkų įlankos II gilinimo etapo konkursą.
Kovo pradžioje Uosto direkcija gavo teigiamą poveikio aplinkai vertinimo studiją dėl dabartinio uosto akvatorijos gilinimo iki 17 metrų. Dėl to gilinimo bus pradėti rengti projektai ir jei konkursas susiklostys sėkmingai dar šiemet gali būti žinomas rangovas. Šiais metais iki rugsėjo tikimasi parengti ir uosto molų rekonstrukcijos techninį projektą.   
 

Fotoreportažas
  • Uosto direkcija ir toliau investuos-Foto-nr-8119_8120.jpg
  • Uosto direkcija ir toliau investuos-Foto-nr-8119_8121.jpg
  • Uosto direkcija ir toliau investuos-Foto-nr-8119_8122.jpg
  • Uosto direkcija ir toliau investuos-Foto-nr-8119_8123.jpg
  • Uosto direkcija ir toliau investuos-Foto-nr-8119_8124.jpg
 
0
 
0

Pateikite papildomą informaciją susijusią su straipsniu "Uosto direkcija ir toliau investuos "

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.