Lietuvos marinistikos žurnalistų klubasLietuvos marinistikos žurnalistų klubas
Didesne ar mažesnė rizika - nuolatinė jūrininkų palydovė. Visą laivybos istoriją galėtume vadinti ištisiniu narsumo, rizikos ir nuotykių metraščiu. - Eimutis Astikas, jūrų kapitonas.
Albatroso paminklas Klaipėdoje - išplaukusiems ir negrįžusiems

Uosto prioritetas - aplinkosauga ir ekologija

Klaipėdos uoste nuolat vykdomas aplinkos monitoringas, modernizuojama uosto aplinkos taršos matavimo įranga.

Klaipėdos uostas aprūpintas naujausia gelbėjimo, aplinkosaugos įranga, veikia naujas technologas atnešantis SGD terminalas, modernūs krovos kompleksai.
Klaipėdos uostas aprūpintas naujausia gelbėjimo, aplinkosaugos įranga, veikia naujas technologas atnešantis SGD terminalas, modernūs krovos kompleksai. @ Vidmanto Matučio nuotr.

Nuolat tiria aplinką

 

Kaip tik šiomis dienomis paskelbta, kad Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija įsigys 10 komplektų taršos matavimo uoste įrangos. Ja bus matuojama oro, vandens ir triukšmo tarša. Prietaisai galės būti perkeliami iš vienos uosto vietos į kitą.

Jau pernai Uosto direkcija įvairiose uosto vietose įdiegė tris oro taršos matavimo stotis. Į jas investuota per 250 tūkst. eurų.

Uoste nuolat vykdomi oro taršos ir triukšmo stebėjimai (monitoringas).

Bendrovė „Darnaus vystymosi institutas“ atlieka uosto aplinkos ir jos komponentų būklės uosto akvatorijoje, sąvartų jūroje ir kranto juostoje stebėseną. Tos stebėsenos 2016-2018 metais planas suderintas su įvairiomis aplinkos apsaugos žinybomis. Stebėjimai atliekami pagal 2015 m. rugpjūčio 11 d. suderintą Klaipėdos valstybinio jūrų uosto aplinkos monitoringo programą.

Uoste migracijos metu vykdomas stintų ir kitų žuvų stebėjimas. Migruojančių žuvų stebėjimą finansuojant Uosto direkcijai vykdo Valstybinio mokslinių tyrimų instituto Gamtos tyrimų centras, esantis Vilniuje.

 

Uostas pasikeitė

 

Klaipėdos uostas laikomas vienu ekologiškiausių Europoje. Į šį uostą apie 80 proc. krovinių atkeliauja aplinkai draugišku transportu – geležinkeliais. Nuolatinės investicijos į infrastruktūrą skatina Klaipėdos uoste diegti moderniausias aplinkosaugines technologijas.

Uosto direkcijos strateginis tikslas yra tvari plėtra, o įmonės vizijoje Klaipėdos uostas yra apibrėžtas kaip modernus, saugus, draugiškas aplinkai transporto ir pramonės kompleksas.

„Gyventojai jau turbūt yra pamiršę, koks buvo uostas prieš kelis dešimtmečius. Šiandien atotrūkis nuo to, kas buvo, yra didžiulis. Uoste nebėra riaumojančių žemkasių, gergždinčių kranų – uostas reikšmingai keičiasi“, - pastebėjo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.

Jo teigimu, rūpestis uosto aplinkosauga yra bendras tiek Uosto direkcijai, tiek uosto kompanijoms.

„Tiek Uosto direkcija, tiek uosto kompanijos savo veikloje naudoja pažangias priemones, atitinkančias visus ekologinius standartus ir padedančius mažinti neigiamą įtaką aplinkai. Pati uosto direkcija krovinių nekrauna, tačiau mes siekiame, kad uosto veikla darytų kuo minimalesnį poveikį aplinkai“, - tikino jis.

 

Diegiamos naujovės

 

Klaipėdos uoste pradėtos vykdyti krovos operacijos, kurių metu dujos perpilamos iš laivo-saugyklos į mažos apimties dujovežius. Tai pirmieji impulsai kuriant Suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) logistikos grandinę Baltijos jūros regione. Tai gali pasitarnauti plečiant SGD perkrovą ir Klaipėdai tampant ekologiško kuro paskirstymo centru Baltijos jūroje.

„Aplinką tausojantis kuras – dujos, tapo stimulu Klaipėdos uoste įgyvendinant ir kitus tvarius projektus. Lietuvoje bus kuriamas pirmasis SGD varomas lokomotyvas. Šis inovatyvus projektas atvers galimybes naudoti švaresnius degalus geležinkelių transporte bei, kaip rodo praktika, iki 40 proc. sumažinti degalų sąnaudas“, – nauju projektu, kurį įgyvendina geležinkelio, uosto įmones ir mokslininkus vienijantis SGD klasteris, džiaugėsi A.Vaitkus.

Įvairiausias su ekologija susietas naujoves diegia ir kitos uosto kompanijos. Kaip vienas iš puikių pavyzdžių yra vienos uosto bendrovės darbuotojų sukurtas naudojamas robotas, skirtas atlikti vagonų traukimo funkciją. Robotas, kitaip nei tradiciniai šilumvežiai, naudoja elektros energiją bei pritaikytas dirbti nuolat. Šio projekto įgyvendinimas leidžia eliminuoti sudegintų degalų emisijas į aplinką. Uosto bendrovės įsigyja gerokai našesnę, taupančią energiją krovos įrangą.

Kvapus skleidžiančius produktus kraunančios bendrovės yra įdiegusios rekuperatorius ir nuolat skiria daug dėmesio aplinkosaugai.

 

Fotoreportažas
  • Uosto prioritetas -  aplinkosauga ir ekologija-Foto-nr-6409_6410.jpg
  • Uosto prioritetas -  aplinkosauga ir ekologija-Foto-nr-6409_6411.jpg
 
0
 
0

Pateikite papildomą informaciją susijusią su straipsniu "Uosto prioritetas - aplinkosauga ir ekologija"

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.