Lietuvos marinistikos žurnalistų klubasLietuvos marinistikos žurnalistų klubas
Vaikystėje visada svajojau apie jūrą ir svetimus kraštus. Svajonė išsipildė - sėdim su laive dirbančiu vietiniu Saidov ir grožimės ekvatoriaus saulėlydžiu - Žydrūnas Naujokas, jūrų kapitonas.
Albatroso paminklas Klaipėdoje - išplaukusiems ir negrįžusiems

„Vikingas“ nepasiduos tarifų kėlimo bumui

Dažnai baigiantis metams rusiškos vėžės šalyse pasigirsta diskusijų apie krovinių gabenimo geležinkeliais tarifų didinimą. Ne išimtis ir šie metai.

Taip konteineriai į traukinius kraunami Ukrainos Černomorsko (buvęs Iljičovskas) uoste.
Taip konteineriai į traukinius kraunami Ukrainos Černomorsko (buvęs Iljičovskas) uoste. @ Vidmanto Matučio archyvo nuotr.

Didina geležinkelių tarifus

 

Apie geležinkelių tarifų didinimą gabenamiems kroviniams prieš kelias dienas gabenimo prabilo Rusijos geležinkelių milžinė valstybinė įmonė RŽD („Rosijskije železnije dorogi“).

Ji nuo 2017 metų įvairiems kroviniams tarifus ketino indeksuoti 4 procentais, o geležinkeliais gabenamiems konteineriams – papildomai dar 4,2 proc., tai yra bendrai - 8,2 proc.

Didinti geležinkelių tarifus RŽD verčia gerokai suprastėjusi jos ekonominė padėtis. Ši bendrovė pastaraisiais metais pajuto Rusijos ekonomikos kritimo pasekmes.

Tokia Rusijos geležinkelių tarifų politika atrodo keistokai prisiminus, kad ne taip seniai buvo siūloma net 25 proc. sumažinti geležinkelio tarifus Baltarusijos naftos produktams gabenamiems į Rusijos uostus. Bet Baltarusijos naftos gamyklos tuo rusišku pasiūlymu nesusigundė.

Pasirodė informacija, kad net iki 25 proc. geležinkelių tarifus norėtų padidinti Ukrainos geležinkelių bendrovė „Ukrzaliznicia“, bet tai dar turi patvirtinti Ukrainos vyriausybė.  „Ukrzaliznicia“ krovinių gabenimo geležinkeliais tarifus 2014 metais didino 12,5 proc., o 2015 metais – net 30 proc.  

 

Šaltis geriau...

 

Lietuvai Rusijos geležinkelių tarifų didinimas labiau apčiuopiamos įtakos neturės. Klaipėdos uostas ir taip sulaukia mažai rusiškų krovinių.

Didindama visų geležinkelių krovinių tarifus, Rusija sudaro vienodai blogesnes veiklos sąlygas tiek saviems, tiek kitiems regiono uostams

Todėl dalies rusiškų krovinių atėjimo į Klaipėdos uostą sąlygos palyginti su kitais maršrutais nei pagerės, nei pablogės.  

Klaipėdos uostui didesnės įtakos turėtų šalta žiema. Mat visi Rusijos uostai Suomijos įlankoje yra užšalantys. Šaltesnė žiema ypač apsunkina jų darbą, todėl dalis krovinių persikelia į neužšalantį Klaipėdos uostą. 

 

„Vikingo“ paslaugos nebrangs  

 

Ar Rusijos geležinkelių tarifų kėlimas neiššauks kainų koregavimo kitose rusiškos vėžės geležinkelio linijose, pirmiausia geležinkelio konteinerinėse linijose, kurios eina iš Klaipėdos uosto?

Lietuvos geležinkelių bendrovės krovinių gabenimo direkcijos vadovas Stasys Gudvalis aiškiai atsakė, kad jokių geležinkelio tarifų pokyčių nebus konteinerinio traukinio „Vikingas“ linijoje. Jis paragino klientus drąsiai planuoti krovinių srautus, pritraukti naujus krovinius

Priminsime, kad traukinys „Vikingas“, įkurtas pagal bendrą Lietuvos, Baltarusijos ir Ukrainos projektą, kursuoja iš Klaipėdos uosto per Minską į Ukrainos Odesos ir Černomorsko (buvęs Iljičovskas) uostus.

Konteinerinis traukinys „Vikingas“ pradėjo kursuoti 2003 metais. Per tą laiką jo tarifai nežymiai buvo koreguoti tik 2009 metais.

Konteinerinis traukinys „Vikingas“ labiausiai konkuruoja su Latvijos geležinkelių traukiniu „Zubr“. Nėra žinių, kad 2017 metais būtų didinami jos tarifai. Pastaraisiais metais Latvijos geležinkeliai netgi planavo mažinti geležinkelių tarifus, kad jos uostai geriau galėtų konkuruoti dėl krovinių.  

Bet jei iki 25 proc. didės Ukrainos geležinkelių tarifai, kažin ar jų didinimo pavyktų išvengti „Vikingo“ ir „Zubr“ linijose, nes jas aptarnauja ir Ukrainos geležinkeliai.  

 

Fotoreportažas
  • „Vikingas“ nepasiduos tarifų kėlimo bumui -Foto-nr-5895_5897.jpg
  • „Vikingas“ nepasiduos tarifų kėlimo bumui -Foto-nr-5895_5896.jpg
 
0
 
0

Pateikite papildomą informaciją susijusią su straipsniu "„Vikingas“ nepasiduos tarifų kėlimo bumui "

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.