Pastaraisiais metais ypatingas dėmesys skiriamas išmaniam ir aplinkai draugiškam uostui plėtoti. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija šiemet ne tik praplečia vykdomą aplinkos monitoringą, bet ir stiprina oro taršos stebėseną: uoste didinamas daviklių tinklas.
Įgyvendinamas tarptautinis Klaipėdos jūrų uosto aplinkosaugos projektas

Aplinkosaugos kryptis
Klaipėdos uoste ši valstybės institucija vykdo atliekų surinkimą iš laivų, pavojingų krovinių kontrolę, aplinkos monitoringą, oro ir vandens taršos stebėseną, naftos produktų taršos likvidavimą uosto akvatorijoje.
Visame uoste yra išdėstyti aplinkos stebėjimo davikliai, o ypač jų daug šiaurinėje dalyje, kur matuojami tiek lakieji junginiai, tiek dulkėtumas. Dalis daviklių priklauso Uosto direkcijai, bet nemažai jų yra įsirengusios ir pačios uosto krovos kompanijos.
Uoste yra įrengtos bangų aukštį, srovių greitį, vandens lygį matuojančios stotys, naftos produktų aptikimo ir oro taršos davikliai, oro kokybės parametrų matavimo stotelės. Uosto aplinkos monitoringas vykdomas ne tik uosto akvatorijoje, bet ir Kuršių mariose, jūroje. Monitoringas atliekamas iš viso 38 taškuose.
Uosto akvatorijos vandens taršos naftos produktais stebėsenai naudojama 12 įrengtų naftos produktų aptikimo daviklių. Oro ir triukšmo stebėsena atliekama pasitelkus 5 daviklius ir 3 oro kokybės parametrų matavimo stoteles.
Išplėstas daviklių tinklas
Šiais metais Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija įvairiose uosto vietose diegė oro kokybės parametrų stebėjimo sistemą. Taip siekiama sustiprinti oro taršos stebėseną ir operatyviau reaguoti į galimus nuokrypius.
Klaipėdos uoste įdiegta skaitmeninė sistema, skirta stebėti ir sekti uosto poveikį aplinkai.
Sistema, pagrįsta keliais stacionariais jutikliais tarp uosto ir miesto zonos. Šie jutikliai gali išmatuoti smulkias kietąsias daleles ir perduoti duomenis realiu laiku į Uosto direkcijos skaitmeninę platformą.
„Jei taršos normos viršijamos, mūsų dispečerinė gauna įspėjimą iš daviklių. Į taršos padidėjimą iš karto reaguojame. Darome apžiūras, rašome aktus, informuojame uosto kompanijas. Kartais būna ir tokių atvejų, kai mūsų inspektoriai reaguoja, vyksta į vietą ir paaiškėja, kad dulkės kyla nuo nesutvarkytos, nešvarios gatvės“, - teigė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.
Inovatyvios technologijos
Kietųjų dalelių fiksavimo davikliai įrengti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai dalyvavujant tarptautiniame projekte „South Baltic Small Ports as Gateways towards Integrated Sustainable European Transport System and Blue Growth by Smart Connectivity Solutions“ (Connect2SmallPorts).
Uosto direkcijos projektą sudarė 166 250 eurų. Iš jų nuosavos lėšos sudarė 24 937 eurų.
Dalyvaudama projekte Uosto direkcija įsigijo ir įrengė penkis kietųjų dalelių ir triukšmo matavimo daviklius.
„Iki šiol oro taršos matavimo stotelės labiau buvo koncentruotos šiaurinėje uosto dalyje. Dabar įsigytus daviklius pastatėme centrinėje ir pietinėje uosto dalyse įvairiose vietose ties uosto riba, kad būtų galima operatyviau reaguoti, jei būtų viršytos normos“, – sakė Uosto direkcijos vadovas A.Latakas.
Jo teigimu, taršos ir triukšmo matavimo stotelės naudoja naujovišką, specializuotą duomenų perdavimo technologiją. Pačios stotelės yra mobilios, jos gali būti perkeltos į bet kurią uosto vietą.