Lietuvos marinistikos žurnalistų klubasLietuvos marinistikos žurnalistų klubas
Didesne ar mažesnė rizika - nuolatinė jūrininkų palydovė. Visą laivybos istoriją galėtume vadinti ištisiniu narsumo, rizikos ir nuotykių metraščiu. - Eimutis Astikas, jūrų kapitonas.
Albatroso paminklas Klaipėdoje - išplaukusiems ir negrįžusiems

Lenkija stebina naujais uostų projektais

Kol Lietuvoje dirbtinai pučiamas burbulas prieš bet kokius uosto projektus, Lenkija ir toliau plečia savo uostus.

Gdynės išorinis uostas užims keliasdešimt hektarų teritoriją prie dabartinio uosto vartų.
Gdynės išorinis uostas užims keliasdešimt hektarų teritoriją prie dabartinio uosto vartų. @ nuotr.

Statys naują išorinį uostą

 

Maždaug prieš mėnesį Lenkija nusprendė vienu milijardų zlotų padidinti Gdynės uosto akcinį kapitalą tam, kad šis galėtų pradėti statyti išorinį uostą.

Lyg ir kyla klausimas, kam Lenkijai reikalingas dar vienas išorinis uostas, jei šalia yra jau apie dešimtmetį veikiantis Gdansko išorinis uostas.

Atsakymas kaip tik ir siejamas su Gdansko uostu. Lenkija iš Gdansko uosto tiesiogiai pajuto kokią naudą gali duoti išorinis uostas. Gdanskas tapo pagrindiniu Baltijos jūros konteinerių centru.

Nesvarbu, kad dabar patys didžiausi konteineriniai laivai plaukioja į Gdanską. Lenkijoje yra tikima, kad pastačius naują išorinį uostą Gdynėje, jis be krovinių neliks.

Lenkija yra išsikėlusi tikslą iki 2050 metų bendrą savo konteinerių terminalų metinį pajėgumą padidinti iki 9,5 mln. TEU. Tokio pajėgumo pačiai Lenkija nereikia. Ji orientuojasi į konteinerių paskirstymą ir jų tranzitą į kitas šalis.

 

Skaičiuoja greitą atsipirkimą

 

Lenkijos jūrinė žiniasklaida skelbia, kad jau netrukus prasidės Gdynės išorinio uosto statytojo ir operatoriaus paieška.

Naują išorinį uostą, kuriame vyks konteinerių ir vėjo jėgainių krova, rengiamasi statyti šalia dabartinių Gdynės uosto vartų - už apsauginio molo.

Toks variantas būtų kažkas panašaus į tą apie ką nuo 2003 metų kalbėta Lietuvoje apie išorinį uostą prie Melnragės.

Gdynės išorinio uosto statyba yra viena iš strateginių investicijų, kurią remia Lenkijos vyriausybė. Apie 1,5 mlrd. Lenkijos zlotų kainuosianti statyba įvardinta kaip strateginės svarbos Lenkijos ekonomikai projektas.

Gali kilti klausimas, kodėl lenkai palyginti nebrangiai planuoja pasistatyti didžiulį uostą? Esmė ta, kad išorinį Gdynės uostą Lenkija statytų Pucko įlankoje. Ji ramesnė, be to Gdynės uostą nuo Baltijos jūros pridengia 33 kilometrų ilgio Helo neringa. Todėl nereikia įrenginėti didelių brangiai kainuojančių molų.

Išoriniame uoste planuojama sukurti 700 naujų darbo vietų, o su jo veikla susijusioje aplinkoje dar per 4 tūkst. darbo vietų. Įvertinta, kad pilnai pradėjęs funkcionuoti Gdynės išorinis uostas į Lenkijos biudžetą kasmet papildomai atneš 3-4 milijardus zlotų.

Skaičiuojant, kad pirmaisiais metais konteinerių terminalo veiklos metais apyvarta jame sieks apie 13 proc. numatyto pajėgumo, antraisiais maždaug 26 proc. Tai reikštų, kad valstybės investicijos į šį terminalą atsipirktų jau antraisiais jo veiklos metais.

 

Pertvarko jūrų perkėlą

 

Išorinio uosto statyba Gdynėje yra pats ryškiausias šio uosto projektas. Tačiau ir be jo Gdynėje vykdoma nemažai kitų investicijų.

Iš esmės pertvarkomas ir Gdynės uosto ro ro terminalas. Jis yra laikomas šiuo metu Gdynėje vykdomu didžiausiu investiciniu projektu.

Uoste rengiamasi priimti naujos kartos maždaug 240 metrų ilgio naujus jūrinius keltus.

Čia vėlgi galima rasti analogą su Klaipėdos uostu. Centrinis Klaipėdos terminalas jau yra pasirengęs priimti naujus iki 230 metrų ilgio DFDS keltus, kurie šiuo metu statomi Kinijoje.

Iš Gdynės yra jūrų keltų laivybos linijos į Vokietijos Rostoko, Švedijos Karlskronos ir Suomijos Hanko uostus.

Gdynės uoste pertvarkoma ne tik jūrų keltų krantinė, bet ir visa sistema nuo įvažiavimo kelių nuo greitkelio iki krantinės. Pačioje krantinėje netgi statoma speciali rampa - tarsi tiltas į jūrų keltus.

Pertvarkomos ir geležinkelio prieigos įrengiant intermodalinę stotį, kur sunkvežimiai būtų kraunami ant platformų.

Lenkija tikisi, kad per Gdynės jūrų keltų terminalą kroviniai judės ir į Centrinės Europos ar netgi Rytų Europos šalis.

 

 

Fotoreportažas
  • Lenkija stebina naujais uostų projektais-Foto-nr-9392_9393.jpg
  • Lenkija stebina naujais uostų projektais-Foto-nr-9392_9394.jpg
  • Lenkija stebina naujais uostų projektais-Foto-nr-9392_9395.jpg
  • Lenkija stebina naujais uostų projektais-Foto-nr-9392_9396.jpg
 
0
 
0

Pateikite papildomą informaciją susijusią su straipsniu "Lenkija stebina naujais uostų projektais"

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.