Lietuvos marinistikos žurnalistų klubasLietuvos marinistikos žurnalistų klubas
Vaikystėje visada svajojau apie jūrą ir svetimus kraštus. Svajonė išsipildė - sėdim su laive dirbančiu vietiniu Saidov ir grožimės ekvatoriaus saulėlydžiu - Žydrūnas Naujokas, jūrų kapitonas.
Albatroso paminklas Klaipėdoje - išplaukusiems ir negrįžusiems

Odesos keleivinės laivybos blizgesys ir skurdas

Beveik kiekviename Odesos pristatyme nurodoma, kad šiuolaikinio dizaino ir techninių galimybių jūrų keleivių stotis prilygsta analogiškiems kompleksams Europoje ir stambiausiuose pasaulio miestuose.

Odesos jūrų keleivinių stoties ir prabangaus viešbučio kompleksas žvelgiant nuo Potiomkino laiptinės.
Odesos jūrų keleivinių stoties ir prabangaus viešbučio kompleksas žvelgiant nuo Potiomkino laiptinės. @ Vidmanto Matučio nuotr.

Sužlugęs keleivinis laivynas

Savitu humoru garsėjantiems Odesos gyventojams pasigyrimas yra viena iš jų aplinkos vertybių. Atrodytų niekuo neišsiskiriantys objektai, odesiečių pasakojimuose gali virsti pačiais geriausiais.

Tas pats ir su jūrų keleivių stotimi. Tarybiniais laikais statyta ji kažkada stipriai buvo naudojama pagal paskirtį. Odesa garsėjo kaip keleivinis uostas iš kur buvo maršrutai ne tik į aplinkinius uostus, kaip Simferopolis, Jalta, Sočis, Feodosija, bet ir į užsienio šalis.

Dabar neliko ne tik maršrutų, bet seniai sužlugo ir kelias dešimtis keleivinių laivų turėjusi Odesos keleivinės laivybos kompanija.

Dabar iš Odesos veda vienintelis keleivinių laivų maršrutas į Stambulą. Ir tas pats ne itin palankiai vertinamas. Odesiečiai juokauja, kad plaukioja ne ką geresnis laivas nei rusų „Bulgaria“, kuris nuskendo Volgos upėje.

Odesos jūrų keleivių stotis įkurta nuostabioje vietoje. Tai tarsi vartai iš jūros į Odesą. Nuo keleivinės stoties Potiomkino laiptais patenkama į centrinę Odesos Deribasovskajos pėsčiųjų gatvę. Įėjimą saugo pirmojo Odesos miesto viršininko hercogo Rišeljė paminklas. Jis vaizduojamas tarsi graikų dievas.

Ilgas kruizinis sezonas

Odesos šlovę menanti jūrų keleivių stotis nestovi tuščia. Vakštinėjant po kokių šešių aukštų stotį su apžvalgos aikštele, gali pamatyti ne tik pietiečius, bet ir iš šiaurės kraštų atvykusius turistus. Į Odesą užsuka netgi suomių operatorių kruiziniai laivai. Jie pagrinde plukdo savo šalies turistus po Viduržemio jūros uostus, tačiau paįvairinimui pasirenka ir Juodosios jūros regioną.

Šiais metais Odesos uoste kruiziniai laivai lankėsi 78 kartus. Jai nusileido netgi Jalta, kur vidutiniškai per sezoną lankosi apie 60 kruizinių laivų. Odesai negali prilygti nei didžiausias Juodosios jūros regione Rumunijos Konstancos uostas (30 kruizinių laivų), nei Rusijos Sočis (šiemet 22 kruiziniai laivai) nei Sevastopolis (šiemet 11 kruizinių laivų).

Kruizinės laivybos sezonas Odesoje yra 3- 4 mėnesiais ilgesnis nei, tarkim, Klaipėdoje. Pirmieji kruiziniai laivai į Odesą užsuka jau kovo pabaigoje, o sezonas baigiasi lapkričio pradžioje.

Dauguma į Odesą užsukančių kruizinių laivų yra vidutiniai iki 200 metrų ilgio. Kelis kartus lankėsi ir didžiulis 292,5 m ilgio „Costa Cruises“ laivas „Costa Atlantica“.

Nors dauguma į Odesą plaukiančių laivų yra su pigių šalių vėliavomis, tačiau pagal kruizinės laivybos kompanijų pavadinimas galima spręsti, kad į Odesą atplukdomi ne tik Suomijos, bet ir Vokietijos, Olandijos, Italijos, Prancūzijos, Portugalijos, Ispanijos, Didžiosios Britanijos, Graikijos, JAV turistai.

Yra ir pasaulyje žinomų kruizinių linijų kaip „MSC Cruises“, „Costa Cruises“, „Aida Cruises“, „Cunard Line“, „P&O Cruises“, „Phoenix Reisen Gmbh“, „Voyages of Discovery“, „Holland America Line“, „Hansa Kreuzfahrten“ laivų. Tačiau yra ir mažiau žinomų Viduržemio jūros kruizinės laivybos kompanijų laivai.

Išpūsti keleivių kiekiai

Oficialiai Odesos uostas skelbia, kad yra didžiausias Juodosios jūros keleivinis terminalas ir priima per metus apie 4 mln. keleivių. Tuo galima suabejoti. Jei būtų toks keleivių skaičius kiekvienas kruizinis laivas turėtų atplukdyti maždaug po 51 tūkstantį keleivių. Joks kruizinis laivas pasaulyje tiek keleivių negali priimti. Juo labiau, kad į Odesą atplaukia dalis kruizinių laivų kurie nesiekia 100 metrų ilgio ir gali plukdyti vos kelis šimtus turistų. Greičiausiai yra taip, kad Odesos jūrų keleivių uostas gali priimti per metus iki 4 mln. keleivių. Tačiau galimybės, kas yra būdinga Odesai, kartais priimamos už realybę.

Galimybės iš tiesų yra didelės. Vienu metu prie jūrų keleivių komplekso, kur bendras krantinių ilgis yra 1370 metrų gali stovėti net penki motorlaiviai. Žvilgtelėjus į šiemet atplaukusių kruizinių laivų sąrašą galima pastebėti, kad tik vieną kartą – liepos 15-ąją stovėjo keturi kruiziniai laivai. Rugsėjį buvo viena diena, kai stovėjo trys laivai.

Jei neapvogė nebuvai Odesoje

Šalia Odesos keleivių terminalo yra pastatytas šiuolaikinis viešbutis „Odesa“. Tai vienas brangiausių viešbučių šiame mieste ir, kaip teigia odesiečiai, dažnai būna pustuštis. Šiame viešbutyje nėra kam gyventi, nes keleiviniai laivai į Odesą beveik neplaukioja. Kruiziniai laivai, kaip taisyklė, į Odesą atplaukia 7 ar 8 val, o išplaukia 18, 19, kartais 23 valandą.

Tik graikų linijos „Variety Cruises“ laivas būna 2-3 paras. Tai yra specifinis 45 metrų ilgio laivas, kuris plukdo nedidelį kiekį Odesos išskirtinumą norinčių pajusti žmonių. Realiai ilgiau 2-3 dienų Odesoje ir nėra ką veikti. Nebent tektų aiškintis milicijoje, mes Odesos humoras skelbia, kad, jei buvai Odesoje ir tavęs neapvogė, vadinasi nematei tikrosios Odesos.

Tikroji Odesa yra savita – šalia prabangos, naujo stiliaus pastatų, galima pamatyti ištisus bomžynų kvartalus. Ypač savitas yra vieno didžiausių Europoje (be perdėjimo) turgaus, kuris vadinamas „privozu“, rajonas. Į jį daržovių, vaisių, mėsos, žuvies produktų prekeiviai atveža ne tik iš Ukrainos, bet ir aplinkinių šalių, kaip Moldova, Rumunija. „Privoze“ tarp dėžių žmonės ir miega, kol per savaitę, kitą parduoda užaugintą produkciją. Kainos „privoze“ nesikandžioja, bet tragedijų dėl dingusių piniginių apstu. Tarp odesiečiai yra ne tik gerų humoristų, išskirtinį miestą mylinčių ir jo istorija besidominčių žmonių, bet ir profesionalių kišenvagių. Teko matyti atvejį, kaip turgaus pakraštyje verkė apvogta kukurūzų burbuoles pardavinėjanti prekeivė, o šalia esančios kolegės jai davė grivinų.  

Fotoreportažas
  • Odesos keleivinės laivybos blizgesys ir skurdas-Foto-nr-606_607.jpg
  • Odesos keleivinės laivybos blizgesys ir skurdas-Foto-nr-606_608.jpg
  • Odesos keleivinės laivybos blizgesys ir skurdas-Foto-nr-606_609.jpg
  • Odesos keleivinės laivybos blizgesys ir skurdas-Foto-nr-606_610.jpg
  • Odesos keleivinės laivybos blizgesys ir skurdas-Foto-nr-606_611.jpg
  • Odesos keleivinės laivybos blizgesys ir skurdas-Foto-nr-606_612.jpg
  • Odesos keleivinės laivybos blizgesys ir skurdas-Foto-nr-606_613.jpg
  • Odesos keleivinės laivybos blizgesys ir skurdas-Foto-nr-606_614.jpg
 
0
 
0

Pateikite papildomą informaciją susijusią su straipsniu "Odesos keleivinės laivybos blizgesys ir skurdas"

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.