Lietuvos marinistikos žurnalistų klubasLietuvos marinistikos žurnalistų klubas
Didesne ar mažesnė rizika - nuolatinė jūrininkų palydovė. Visą laivybos istoriją galėtume vadinti ištisiniu narsumo, rizikos ir nuotykių metraščiu. - Eimutis Astikas, jūrų kapitonas.
Albatroso paminklas Klaipėdoje - išplaukusiems ir negrįžusiems

Po rekonstrukcijos atidaryta Malkų įlanka

Ne vienerius metus trukęs Malkų įlankos išvystymo projektas baigtas, ji yra pasiruošusi priimti didesnės grimzlės laivus.

Malkų įlankos atidarymas prasidėjo po to, kai gylio matavimo laivo „Lotas“ kapitonas pranešė apie naujus gylius šioje uosto dalyje.
Malkų įlankos atidarymas prasidėjo po to, kai gylio matavimo laivo „Lotas“ kapitonas pranešė apie naujus gylius šioje uosto dalyje. @ Vidmanto Matučio nuotr.

Verslo ir valstybės supratimo pavyzdys

 

„Malkų įlankos rekonstrukcija ir jos akvatorijos išgilinimas iki 14,5 m gylio sudarys sąlygas šioje uosto dalyje veiklą vykdančioms bendrovėms pilnai pakrauti „Panamax“ tipo laivus, padidins navigacijos saugumą, sukurs ne tik ekonominio vystymosi galimybes, bet ir padės plėtoti palankesnių aplinkai transporto priemonių sistemas. Projektų investicijomis taip pat prisidedama prie aplinkos apsaugos sąlygų regione gerinimo. Vykdydami įvairius rekonstrukcijos darbus, atsižvelgiame ir į inovatyvius sprendimus, kurie Klaipėdos uostą darytų ne tik konkurencingą, bet ir vis labiau žalią“, – sako Algis Latakas, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius.

Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas Vaidotas Šileika teigė, kad Klaipėdos

yra vienas iš svarbiausių Lietuvos ekonomikos variklių, nes jame įdiegtas pažangus modelis, kai visos Uosto direkcijos gautos pajamos investuojamos į infrastruktūros gerinimą ir vystymą. Taip Lietuva gauna ekonominę naudą iš valstybės ir privataus kapitalo veiklos. Uostas yra vienas geriausių valstybės kapitalo ir uosto verslo sinergijos pavyzdžių. Į uosto infrastruktūros vystymą įdėtas vienas valstybės euras pritraukia daugiau nei dvigubai didesnes privataus kapitalo investicijas į uosto suprastruktūrą - krovos terminalų vystymą, krovos technikos atnaujinimą ir kita.

Anot V.Šileikos, puikus geros sinergijos pavyzdys yra ir Malkų įlankos rekonstrukcija. To kas per pastaruosius metus padaryta, to, anot jo, nebūtų pasiekusios nei Uosto direkcija, nei privatus verslas, jei būtų veikę atskirai.

Bendra Malkų įlankoje įgyvendintų ir šiuo metu įgyvendinamų uosto infrastruktūros projektų sutarčių vertė siekia 123 mln. eurų, iš jų 27,6 mln. eurų finansuota Europos Sąjungos Sanglaudos fondo lėšomis.

 

Priims didesnius laivus

 

Malkų įlankos išvystymo projektu buvo siekiama pagerinti jūrų transporto eismo sąlygas šioje zonoje, padidinti laivybos saugumą ir įdiegti priemones, saugosiančias Smeltės botaninį draustinį ir jame saugomas augalų rūšis.

Rekonstrukcijos darbų metu paplatintas Malkų įlankos įplaukos kanalas į vakarinę Smeltės pusiasalio pusę, atliktas akvatorijos gilinimas iki 14,5 m gylio, išvalytas užterštas gruntas, įrengta gamtosauginė krantosaugos sienutė, rekonstruotos krantinės, įrengtos naujos įlaidinės sienos ir antstatai, nauji atmušai bei švartavimo stulpai, lietaus nuotekų tinklai, pokraninis kelias, rekonstruotos dangos, kranto tvirtinimas.

 „Laivų parametrai kasmet didėja. Buvusios navigacinės sąlygos Malkų įlankoje nebeatitiko besikeičiančių pasaulinių laivybos tendencijų. Rekonstrukcijos metu buvo padidintas Malkų įlankos navigacinis saugumas. Nuo šiol saugiai į Malkų įlankoje esančius terminalus galima priimti „Panamax“ ir „Post-Panamax“ tipo laivus. Galima pakrauti ir iškrauti didesnį krovinių kiekį vienu metu, užtikrinant masto ekonomiją ir taip sumažinant išmetamųjų dujų kiekį“, – teigia Uosto direkcijos vadovas A. Latakas.

 

Įgyvendina strateginius tikslus

 

Sėkmingai atliktos investicijos į Malkų įlankos infrastruktūrą Klaipėdos uostui jau leidžia užsitikrinti dar tvirtesnes pozicijas laivų remonto rinkoje. Šis sektorius tapo konkurencingesnis, gali pasiūlyti platesnį paslaugų spektrą užsakovams bei remontui priimti didesnio tonažo – „Panamax“, „Post-Panamax“ ir „Aframax“ tipo laivus bei sėkmingai konkuruoti su didžiosiomis Europos laivų remonto įmonėmis.

Malkų įlankos gilinimo poreikis yra susijęs su ilgalaikiais Lietuvos transporto sistemos plėtros strateginiais tikslais, kurie yra įvardyti LR Vyriausybės nutarime „Dėl ilgalaikės (iki 2025 metų) Lietuvos transporto sistemos plėtros strategijos patvirtinimo“.

Taip pat Malkų įlankos gilinimas susijęs su numatytais svarbiausiais vandens transporto modernizavimo ir plėtros uždaviniais – didinti tiek Lietuvos, tiek tranzitinių keleivių ir krovinių vežimo vandens transportu galimybes, Klaipėdos uosto konkurencingumą, vidaus vandenų transporto pajėgumą Baltijos jūros regione, taip pat plėtoti trumpųjų nuotolių laivybą ir jūrų greitkelius, vidaus vandenų, daugiarūšį (multimodalinį) bei įvairiarūšį (intermodalinį) transportą, steigti linijas, jungiančias Klaipėdos jūrų ir vidaus vandenų uostus su kitais Europos uostais, plėtoti jūrų ir vidaus vandenų transportą, kad Lietuva prisidėtų prie europinio laivybos tinklo, taip pat tarptautinės reikšmės tinklo sukūrimo.

 

 

Fotoreportažas
  • Po rekonstrukcijos atidaryta Malkų įlanka-Foto-nr-9850_9852.jpg
  • Po rekonstrukcijos atidaryta Malkų įlanka-Foto-nr-9850_9851.jpg
  • Po rekonstrukcijos atidaryta Malkų įlanka-Foto-nr-9850_9853.jpg
  • Po rekonstrukcijos atidaryta Malkų įlanka-Foto-nr-9850_9854.jpg
  • Po rekonstrukcijos atidaryta Malkų įlanka-Foto-nr-9850_9855.jpg
 
0
 
0

Pateikite papildomą informaciją susijusią su straipsniu "Po rekonstrukcijos atidaryta Malkų įlanka "

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.