Lietuvos marinistikos žurnalistų klubasLietuvos marinistikos žurnalistų klubas
Didesne ar mažesnė rizika - nuolatinė jūrininkų palydovė. Visą laivybos istoriją galėtume vadinti ištisiniu narsumo, rizikos ir nuotykių metraščiu. - Eimutis Astikas, jūrų kapitonas.
Albatroso paminklas Klaipėdoje - išplaukusiems ir negrįžusiems

Rekordiniai nuostoliai Baltijos keltų laivyboje

Daugumai Baltijos jūros keltų laivybos linijų 2020 metais buvo išskirtiniai dėl pandemijos ir vieni blogiausių jų istorijoje.

Pandemija: vien iš labiausiai nukentėjusių keltų laivybos bendrovių pernai buvo „Stena Line“. Vidmanto Matučio nuotr.
Pandemija: vien iš labiausiai nukentėjusių keltų laivybos bendrovių pernai buvo „Stena Line“. Vidmanto Matučio nuotr. @ nuotr.

Atleido pusę darbuotojų

 

Pernai net 65 proc. krito didžiausios Estijos laivybos kompanijos „Tallink“ apyvarta. Jos nuostoliai išaugo iki 34 mln. eurų.

Didžiausias kritimas fiksuotas laivybos linijose į Švediją, kur per pandemiją keleivių beveik nebebuvo dėl specifinio požiūrio į COVID 19 šioje šalyje.

Procentinis mažesnis kritimas buvo pagrindiniuose maršrutuose tarp Talino ir Helsinkio. Šiose linijose keleivių srautai būdavo didžiausi.

Siekiant sumažinti nuostolius buvo imtasi įvairių priemonių. Atleista beveik pusė darbuotojų. Šių metų kovą „Tallink“ buvo 3900 darbuotojų. Tai vos ne dvigubai mažiau nei 2020 kovą, prieš pandemiją. Tikėtina, kad darbuotojų sugrąžinimo į kompaniją nebus ir šiais metais.

Buvo uždarytos kai kurios laivybos linijos, kaip Ryga - Stokholmas.

„Tallink“ sumažino investicijas, kurios beveik nulinės išliko ir šių metų pirmąjį ketvirtį. Iš esmės „Tallink“ vykdė tik tas investicijas, kurios buvo reikalingos pačių keltų techniniam aptarnavimui ir remontui.

 

Pandemijos Švedijoje įtaka

 

Net 4,9 mlrd. Švedijos kronų (apie 480 mln. eurų) nuostolių pernai patyrė Švedijos laivybos grupė „Stena“. Tai buvo didžiausi nuostoliai per 80 metų jos istoriją.

Didžiausi nuostoliai susiję su keltų laivyba. Keleivių srautai į Švediją daugelyje keltų pernai buvo įšaldyti. Kiek geriau sekėsi krovinius gabenusiems jūrų keltams. Jų pajamos mažėjo ne taip žymiai.

 „Stena“ atsisakė laivybos liniją tarp Norvegijos Oslo ir Danijos Frederikshavno. Ją perėmė Danijos DFDS kompanija, bet ir ji dirbo su pertrūkiais. 

„Stena“ grupė valdo ir kitokį krovininį laivyną. Dėl naftos kainų kritimo didelių nuostolių patyrė ir tanklaivių sektorius. Geresnė padėtis buvo sausakrūvių laivų grupėje. Pernai per tris ketvirčius balansas netgi buvo teigiamas, tačiau metų pabaigoje sugrįžusi antroji pandemijos banga atsiliepė ir šiam verslui.

Po tokių nuostolingų metų bet kokia laivybos kompanija atsidurtų sunkioje padėtyje. „Stena“ grupė rengiasi išlikti, nes jai, nukentėjusiai nuo pandemijos, didelę paramą žada Švedijos vyriausybė.

Keltų laivyboje „Stena“ grupei optimizmo atnešė šių metų pradžia. Kai kuriose linijose tarp Švedijos ir Danijos šių metų balandį jos pajamos iš keleivių buvo dvigubai didesnės (+107 proc.) nei pernai balandį. Galima prisiminti, jog pernai tuo laiku dauguma Baltijos jūros keltų linijų buvo uždarytos. Daug kas bijojo vykti į Švediją.

Šiemet požiūris į pandemiją Švedijoje nebėra toks aštrus, keleivių srautai šiek tiek atsigauna, bet jiems vis tiek toli gražu iki to lygio koks buvo prieš pandemiją.

Didesnio atsigavimo tikimasi vasarą.

 

Milijardiniai nuostoliai

 

Tarp labiausiai nukentėjusių keltų ir kruizinių laivų kompanijų yra ir Norvegijos „Norvegian Color Line“. Per 2020 metus jos keltuose keleivių kiekis sumažėjo per 70 proc.

Dėl pandemijos labai smarkiai laivyba strigo iki tol buvusioje intensyvioje Oslo - Kylio linijoje. Viena iki tol plaukiojusį laivą netgi teko išimti iš maršruto.

„Norvegian Color Line“ atleido per du tūkstančius darbuotojų. Nepaisant to jos nuotoliai pernai buvo didžiuliai - siekė apie 2,6 mlrd. Norvegijos kronų (apie 260 mln. eurų). Ši bendrovė laikoma kaip viena iš labiausiai dėl pandemijos nukentėjusių Norvegijos verslo subjektų.

Jos verslo gaivinimo jau ėmėsi ne tik Norvegijos valstybė iš paskolų garantijų sistemos skyrusi 150 mln. Norvegijos kronų (apie 15 mln. eurų), bet ir Norvegijos bankai suteikę per 40 mln. eurų paskolą

 

Visi atleidinėjo darbuotojus

 

Pandemija daugiau ar mažiau pernai veikė visas Baltijos jūros linijas. Laivybos kompanijos nuostolius pirmiausiai dengė atleisdamos dalį, o kai kur net iki pusės darbuotojų.

Viena iš mažiausiai Baltijos jūros regione nukentėjo iš Klaipėdos uosto linijas į Vokietijos Kylio ir Švedijos Karlshamno uostus turinti DFDS.

Jos keltuose iš Klaipėdos niekada nebuvo pernelyg daug keleivių, todėl mažėjimas žymesnio nuostolio neatnešė. Galime prisiminti ir tai, kad keltų linija iš Kylio į Klaipėdą tapo pagrindine keleivių grįžimo į Lietuvą linija, kai Lenkai dėl pandemijos uždarė sienas.

Tiek DFDS keltai iš Klaipėdos į Kylį, tiek į Karlshamną pandeminiais 2020 metais palyginti sėkmingai dirbo gabendami krovinius.

Nepaisant to, DFDS pernai dėl pandemijos per visas savo linijas, įskaitant ir esančias Šiaurės jūroje, Lamanšo sąsiauryje, atleido 650 darbuotojų. Tai gelbėjo ją nuo didesnių nuostolių.  
Didžiulį kritimą tiek pernai, tiek ir šiemet toliau patiria Suomijos keltų kompanija „Viking Line“. Pernai ji atleido per 180 darbuotojų.

Ne itin gera metų pradžia ir šiemet. Pavyzdžiui, šiemet pirmąjį ketvirtį ji gavo 22,6 mln. eurų pajamų, kai pernai jos tuo laiku siekė net 131 mln. eurų.

 

Fotoreportažas
  • Rekordiniai nuostoliai Baltijos keltų laivyboje-Foto-nr-9845_9846.jpg
  • Rekordiniai nuostoliai Baltijos keltų laivyboje-Foto-nr-9845_9847.jpg
  • Rekordiniai nuostoliai Baltijos keltų laivyboje-Foto-nr-9845_9848.jpg
  • Rekordiniai nuostoliai Baltijos keltų laivyboje-Foto-nr-9845_9849.jpg
 
0
 
0

Pateikite papildomą informaciją susijusią su straipsniu "Rekordiniai nuostoliai Baltijos keltų laivyboje"

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.